Jak si vybrat správného webdesignéra?

Vyznat se v množství firem, které poskytují webdesignérské služby není vůbec jednoduché.

I proto, vznikl portál webdesignéři.cz, který má majitelům firem i živnostníkům pomoci s výběrem toho správného partnera nejen pro tvorbu webových stránek.

Pro jednoduché hledání jsme rozdělili hledání na webdesigneri.cz na několik úrovní.

V první fázi si z katalogu firem vyberte dle oboru:

Tedy například z kategorie „Komplexní služby“ vyberte „Tvorba webových stránek„.

Na tomto výpisu již máte profilované firmy, které poskytují služby, které požadujete.

V další fázi vyhledávání jsme zvolili vyhledávání podle lokality.

To z toho důvodu, že buď potřebujete s firmou komunikovat na přímo a projektové schůzky u větších projektů jsou nespornou výhodou oproti komunikace na dálku, nebo naopak raději vyberete firmu z lokality, kde jsou služby poskytovány levněji.

Po kliknutí na konkrétní firmu již vidíte její kontaktní údaje včetně kompletního nezávislého hodnocení.

Teď už nezbývá než Vám popřát dobrý výběr kvalitního dodavatele pro Vaší firmu.

Grafický návrh před zahájením spolupráce

Holý nesmysl, nebo cesta, jak si zákazník lépe vybere svého dodavatele? Spíše to první.

Pravděpodobně každý, kdo se zabývá webovou grafikou, se někdy setkal při snaze získat novou zakázku, s požadavkem zákazníka na předložení návrhu webových stránek před započetím spolupráce. Takový zákazník je ve výjimečných případech ochoten akceptovat tzv. skicovné.

Na jednu stranu pochopitelný krok zákazníka, který si chce vybrat dodavatele webových stránek podle toho, jestli se mu budou jeho návrhy líbit, nebo ne. Na druhou stranu se do těchto výběrových řízení málokdo pouští, je to totiž běh na dlouhou trať s výsledkem, který neodhadne ani sebelepší vědma. V mnoha případech tímto požadavkem zákazník automaticky demotivuje kvalitní webdesignéry, nebo firmy, aby se na takové zakázce podíleli.

Jediné plus pro webdesignéry je snad v drobné konkurenční výhodě, pokud se Vám skutečně chce tvořit grafický návrh bez nejasného osudu zakázky.

Zákazníkům rozhodně nedoporučujeme lpět za každou cenu na grafickém návrhu předem. Mnohdy se totiž mohou setkat se staženou šablonou za pár dolarů, který nebude vůbec odpovídat jejich potřebám, bude respektovat nějaké standardní rozvržení dnešních webových stránek a bude mít pramálo společného s návrhem, který by byl tvořen přímo na míru – nicméně cenu zaplatí mnohdy takovou, jako by dostali originální návrh. Takový návrh, pokud si s ním dá webdesignér trochu práce laik nerozezná od jiných návrhů.

Webdesigner, který tvoří design pro konkrétní firmu by o této firmě měl vědět více, než jen holé zadání typu „Na webových stránkách chceme mít záložky Domů, Služby, O nás a Kontakt“. Webdesigner potřebuje logo firmy v rozumné kvalitě, potřebuje se seznámit s tím, co firma nabízí a jak to co nabízí dosavadně prezentuje.

O designu je samozřejmě potřeba mluvit. Webdesigner potřebuje mít prostor pro vysvětlení svých návrhů a svých myšlenek. Při grafickém návrhu „předem“ na tuto argumentaci většinou vůbec nedojde, návrh je smeten ze stolu například jen kvůli tomu, že zákazník nepochopil co svou prací webdesigner zamýšlel.

Nesmyslná výběrová řízení, kde se samozvaná komise z firmy sejde a na projektoru si prohlíží designy, které dostali od firem, které se chtěli účastnit výběrového řízení, dopadají zpravidla pro onu firmu zle. Vybírá si totiž podle špatných kritérií za pomocí nekvalifikovaných lidí.

Pokud budete mít klienta, který je možná jen neznalý v oboru a s nikým ještě nespolupracoval a lpí za každou cenu na designu předem, odkažte ho například na tento článek, snad si některé firmy uvědomí, že grafický návrh předem je nesmyslný požadavek.

Co si o tomto tématu myslíte vy?